Find motivationen for at opnå dine personlige mål

jonathan-borba-zfPOelmDc-M-unsplash

Det kan være svært at holde motivationen oppe, når du ønsker at forbedre din form. At være i form kan være lidt en svær størrelse, som er meget individuel, der kan betyde og referere til mange forskellige ting fra person til person. Ofte ender den planlagte træning med overspringshandlinger og et hav af dårlige undskyldninger for, hvorfor det er helt i orden, at du sprang dagens træning over. Men lad det være slut med dårlige undskyldninger. 

Øg din styrke og udholdenhed

At træne dag efter dag uge efter uge uden synlige resultater er ikke just motiverende, men det er, hvad der skal til for at komme i mål med din drøm om en bedre form. Du kan med fordel tage nye og anderledes midler i brug for at komme hurtigere i mål. 

Blandt professionelle fodboldspillere og sportsudøvere er det ganske almindelige logik, at en kunstig forøgelse af din kropsvægt er med til at øge din forbrænding af kalorier, udholdenhed og muskelstyrke alt afhængig af, hvilken sportsgren du giver dig i kast med. Med en vægtvest kan du gøre din træning endnu sjovere, og du vil have mulighed for hurtigere at nå dine personlige mål for din form, uanset om du cykler, jogger eller bevæger dig rundt i et fitnesscenter.  

Gør det sjovt på din måde

Du har sikkert selv været i en lignende situation. Du lovede dig selv, at du skulle tage til træning, men lænestolen, du er godt sunket ned i, føles ekstra god lige i øjeblikket. For at finde motivationen og overskuddet frem har du forsøgt dig af med alverdens motiverende videoer og store mængder koffein, alt imens din hjerne ihærdigt forsøger at finde på flere gode undskyldninger for at blive hjemme. Din motivation for at komme ud af døren og afsted til træning er mildest talt ikke eksisterende. Gør som de professionelle fodboldspillere, der træner for at kunne opnå deres helt store drøm. De træner, for at kunne have det sjovt med det de beskæftiger sig med. Med en aktivitetsmåler kan du genskabe din personlige motivation. Sæt dig konkrete mål, som du skal nå på daglig basis. Med en aktivitetsmåler kan du følge din daglige aktivitet og dermed holde øje med, om du når dit mål. Din aktivitetsmåler lyver ikke, derfor vil det være slut med dårlige forsøg på at overbevise dig selv om, at du har været aktiv nok i løbet af dagen. 

Skab målbare resultater 

Hvis du træner fokuseret i omkring fire uger, vil du typisk opnå målbare resultater. Men det handler om, at du gøre træningen til en vane. Professionelle sportsudøvere gør det til en vane at træne på daglig basis, men heller ikke for dem har det været let. En vane bliver en større og større del af dig, jo længere den får lov til at hænge ved. Det gælder såvel dårlige som gode vaner. Op ad stolen og ned i træningscenteret, så du forvandler træningen til en god vane. Efter omtrent to måneder vil vanen for alvor sætte sig fast, og du vil føle, at du rider på en bølge af succes. 

[TheChamp-FB-Comments language="da_DK"]