Sådan optimerer du din træning

flo-karr-HyivyCRdz14-unsplash

Annonce

Hvis du træner meget, kender du sikkert også til at have dårlige og gode træninger. Det kan være frustrerende, når man træner meget, da man gerne vil have det mest optimale ud af hver enkelte træning. Langt hen ad vejen handler det om gode vaner og disciplin. Du kan i denne artikel læse lidt mere om, hvordan du selv kan være med til at optimere din træning, som du blandt andet kan gøre ved at finde den bedste pre workout.

Spis ordentligt

Hvis du skal optimere din træning, er det vigtigt, at du spiser ordentligt og rigtigt. Det nytter ikke noget, at du bare kører junkfood ned inden træning og slik og chips efter træningen. Før træning er du nødt til at indtage sunde kulhydrater, så kroppen får noget ‘benzin’. Hvis du ikke har nok benzin på kroppen, vil du ikke kunne træne ordentligt, da du vil mangle energi. Derudover er mad med til at genopbygge dine muskler og din energi efter træningen. Derfor er det også vigtigt, at du spiser korrekt efter, hvor protein særligt er godt.

Find en god pre workout

Nogle gange står du sikkert og mangler energi til din træning, også selvom du har fået din ‘benzin’ i form af mad. Det er bare ikke altid nok, hvis du har haft en lang dag eller lignende. Derfor kan du begynde at gøre brug af en pre workout, som kan være med til at hjælpe dig ind i det helt rette træningshumør. En god pre workout kan nemlig være med til at øge dit energiniveau, din styrke og din udholdenhed. Det er forskelligt, hvordan det virker for folk, men det er værd at prøve af.

Få din søvn

Når man træner meget, er det også vigtigt, at man sover nok. Det er imens, du sover, at din krop restituerer mest. Det er nødvendigt med en ordentlig restituering, hvis man eksempelvis skal træne igen dagen efter. Du tænker måske ikke så meget over det, men søvn har altså en betydelig rolle for din træning.

Når man træner meget, er der mange ting, der spiller ind. Hvad enten det gælder om at optimere selve træningen eller resultaterne. Derfor skal du også være indstillet på, at det kræver meget at hente de sidste procenter, og du skal huske på, at de sidste procenter gør en kæmpe forskel på længere sigt. Det er derfor en god idé at optimere din træning, så du får det bedst mulige udbytte.