Tre gode råd til at bevæge dig mere i hverdagen

men-1245982_960_720

Dette indhold er sponsoreret

 

Det er ikke altid lige nemt at få dyrket nok motion, hvis man har en travl hverdag – men det kan rent faktisk godt lade sig gøre, hvis man laver små ændringer i de aktiviteter, man alligevel laver til hverdag. Det er nemlig ikke så svært at få bevæget sig, hvis man lige tænker lidt over det – eller læser denne artikel. Her kommer vi nemlig med tre gode råd til, hvordan du kan få bevæget dig endnu mere i hverdagen.

 

Råd nummer 1: Skift bilen ud med en cykel

Det nemmeste råd til at få bevæget sig mere i hverdagen må være, at man skifter bilen ud med et andet transportmiddel. Det afhænger selvfølgelig af, hvor langt man har til arbejde, men hvis man har 5-10 kilometer er det ikke umuligt at tage turen på cykel i stedet for i bil. Man kan eventuelt nøjes med at gøre det én til to gange om ugen i begyndelsen.

 

Hvis du har børn er en ladcykel eller en el ladcykel en rigtig god mulighed for et alternativt transportmiddel. I en el ladcykel kan du nemlig transportere op til flere børn, hvilket er meget praktisk, hvis man ellers er vant til at bruge bilen som transportmiddel til aflevering og afhentning af børnene. En el ladcykel er altså en rigtig god mulighed for at få lidt ekstra motion ind i en travl hverdag – for det behøver ikke at tage meget længere til at køre på cykel frem for at tage bilen, hvis man vælger en el ladcykel frem for en ladcykel uden motor.

 

Råd nummer 2: Start til en ny sportsgren

Hvis du er kørt fast i én bestemt sportsgren og derfor måske har svært ved at komme afsted til træning, kan det være en god idé at starte til en helt ny sportsgren. Hvis du starter til en sportsgren, som du aldrig har prøvet før, kræver det koncentration og motivation, fordi du skal lære det fra bunden. Derfor er man ofte mere engageret og motiveret til at komme afsted til træning, fordi det hele er nyt og spændende. En ny sportsgren kan altså også være en rigtig god måde at få ekstra motion på. 

 

Råd nummer 3: Dyrk motion på din arbejdsplads

Der er i dag flere og flere virksomheder, som tilbyder gode muligheder for at få dyrket motion på arbejdspladsen eller i arbejdstiden. Det kan for eksempel være ved at indrette et rum med motionsudstyr og maskiner, som kan bruges før eller efter arbejdet. Du kan også forhøre dig om muligheden for, at din arbejdsplads indgår en aftale med et fitnesscenter om personalerabat på medlemskabet, så det bliver billigere for de ansatte at træne.

 

Det kan også være, at du kan udnytte din frokostpause til at få løbet en tur eller at smutte i det lokale – eller virksomhedens – fitnesscenter. Måske kan du gå en tur i frokostpausen, hvis du ikke har mulighed for at gå i bad og klæde om på din arbejdsplads. Du kan også få forbrændt flere kalorier ved at arbejde stående frem for siddende, og du kan gå en tur, når du snakker i telefon.